עוה"ד בומבך: "ההחלטה לפסול את שיקלי – מוטעית ובעייתית"

אייל ראובן No Comments on עוה"ד בומבך: "ההחלטה לפסול את שיקלי – מוטעית ובעייתית"

עוה"ד אילן בומבך ב"מהדורת הבוקר" על פיסלת עמיחי שיקלי: "הטענה נגד שיקלי הייתה שלא התפטר בסמוך לפרישה. המחוזי הציע את הפשרה הזו שהייתה על דעת כולם ופתאום בא השופט עמית ופוסק נגד זה – זה פוגע בהסתמכות ובאמון שאפשר לתת בהצעות פשרה של שופטים. זה תמוה ביותר"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נציג הליכוד בוועדת הבחירות, עוה"ד אילן בומבך שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על פסילתו של חה"כ לשעבר עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד. "ההחלטה הזו מוטעית ובעייתית מהרבה מאוד סיבות", אומר בומבך.

לדבריו: "ההחלטה הזאת קודם כל התקבלה בחוסר סמכות. חוק הבחירות קובע שמי שמכריז על פסילת מועמד היא ועדת הבחירות – ולא יו"ר ועדת הבחירות. כך קובע מפורש סעיף 63. כשאמרתי את זה לשופט עמית – התשובה שלו הייתה שזה הנוהג במשך שנים. ואני שאלתי, נניח שזה כך – ממתי נוהג יוצר סמכות?"

בהמשך הסביר: "גם לגופה היא החלטה תמוהה ומשונה ופוגעת במידה רבה באמון שניתן לתת בשופטים. הטענה נגד שיקלי הייתה שלא התפטר בסמוך לפרישה. המחוזי הציע את הפשרה הזו שהייתה על דעת כולם – שיקלי יתפטר וזה יחשב להתפטרות בסמוך – ופתאום בא השופט עמית ופוסק נגד זה – זה פוגע בהסתמכות ובאמון שאפשר לתת בהצעות פשרה של שופטים. זה תמוה ביותר".

במענה לשאלה האם השופט עמית מוטה פוליטית, הבהיר בומבך: "אני לא אומר על שופט של בית המשפט העליון שהוא מוטה פוליטית כשאין לי ראיות לכך. אני יכול לומר שהוא טעה ופירש את החוק בצורה מאוד דווקנית".

בהמשך התייחס בומבך לאי הצטרפות הליכוד לפסילת בל"ד: "אנחנו רואים שבאופן עקבי בית המשפט מכשיר את כל הרשימות הערביות למרות שאפשר לפסול את שלושתן. בל"ד לא השתנתה, האנשים לא השתנו, אותן התבטאויות ואותן ראיות. החוק תוקן כמה וכמה פעמים וקובע בצורה מפורשת את העילות לפסילה, אבל בכל פעם בית המשפט אומר שצריך מסה קריטית של ראיות ולא הגעתם לכך. זו טעות של בית המשפט העליון ולכן כל מה שקורה בוועדת הבחירות זו פארסה כי ממילא בית המשפט יכשיר אותם. בעבר נפסלו רשימות פעם אחר פעם".



0 תגובות